مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی چهار اثر تاریخی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جلیل بالایی، از رشد 30 درصدی اعتبارات حوزه عمرانی میراث فرهنگی استان خبر داد و اظهارکرد: امسال از محل اعتبارت نفت وگاز، استانی و قانون متوازن جمعا 28 میلیارد و 400 میلیون تومان به حوزه عمرانی میراث فرهنگی استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اختصاص این میزان اعتبار طی 10 سال گذشته در بخش عمرانی میراث فرهنگی کرمانشاه بی نظیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه از این میزان اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان صرف ساماندهی چهار اثر تاریخی استان خواهد شد، افزود: مجموعه میراث جهانی بیستون با شش میلیارد تومان، مجموعه تاریخی تاق بستان با 9 میلیارد و 100 میلیون تومان، احیاء، مرمت و بازسازی بازار قدیمی کرمانشاه با شش میلیارد و 700 میلیون تومان و پایگاه ملی آناهیتا با دو میلیارد تومان اعتبار ساماندهی خواهند شد.

وی در خصوص میزان تخصیص این اعتبارات نیز گفت: با موافقت دولت، 8 میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارت نفت و گاز و 12 میلیارد تومان از اعتبارت استانی به صورت 100 تخصیص می یابد.

بالایی عنوان کرد: اعتبارات متوازن نیز 30 درصد تخصیص خواهد یافت.

وی یادآورشد: افزایش اعتبارات و قرار گرفتن میراث فرهنگی و گردشگری در صدر برنامه ریزی‌ها نشان از توجه مسئولان به این حوزه دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار